BAS VAN TEYLINGEN
  • REGISSEUR
    • CV - producties
  • RADIOMAKER
  • VOICE OVER
  • AUDIOVORMGEVER
  • IN VORM
  • MAANMANNETJES
  • CASES
  • REFERENTIES
  • REGISSEUR
    • CV - producties
  • RADIOMAKER
  • VOICE OVER
  • AUDIOVORMGEVER
  • IN VORM
  • MAANMANNETJES
  • CASES
  • REFERENTIES
BAS VAN TEYLINGEN

CASES

60 Jaar 3FM bij Beeld & Geluid - 2025
Beeld & Geluid vierde zes decennia radiogeschiedenis met een meeslepende jubileumtentoonstelling waarin bezoekers zelf achter de knoppen konden kruipen van legendarische 3FM-studio’s. Met live-uitzendingen, nostalgische interviews en interactieve workshops – van jingles opnemen tot een eigen FM-radio bouwen – bracht het event de magie van radio tot leven voor jong en oud. Bekende namen als Gerard Ekdom en Felix Meurders deelden hun verhalen, terwijl bezoekers letterlijk door zestig jaar radiogeschiedenis wandelden. Een mooie samenwerking tussen NPO 3FM en Beeld & Geluid. 

Bas van Teylingen - concept & ontwikkeling (Beeld & Geluid)

Spoelt Terug bij Beeld & Geluid - 2025
Met Spoelt Terug keerde Beeld & Geluid terug naar de gouden tv-jaren en trok een breed publiek met nostalgie, workshops en live-optredens. Iconische formats zoals „Miljoenenjacht“ en „Praatjesmakers“ leefden weer op, en bekende presentatoren als Henny Huisman en Jochem van Gelder lieten met energie en emotie hun sporen achter. Dit event zorgde voor een ongekende bezoekersimpact en versterkte de museumbeleving met interactieve archiefbeleving voor jong én oud.

​Bas van Teylingen - idee, ontwikkeling (PM programmering, Beeld & Geluid)

Next Level Heroes bij Beeld & Geluid - 2025
Next Level Heroes was een doorslaand succes: wat begon in de theaterzaal (180 stoelen) groeide uit tot Studio 21 (1.200 bezoekers), dankzij overweldigende belangstelling Met live gameplay van YouTubers Harm de Vries en Alex Klein, interactieve Q&A’s en quizzen onder leiding van host Bardo Ellens, bood het event niet alleen vermaak, maar ook mediabewustzijn voor families.

​Bas van Teylingen - idee, ontwikkeling (PM programmering, Beeld & Geluid)

De Film van Dylan Haegens - Eerste echte YouTube film in Nederland - 2017
De Film van Dylan Haegens kreeg binnen acht dagen een Gouden Film-award voor meer dan 100.000 bezoekers en groeide uit tot een van de best bezochte Nederlandse jeugdfilms met circa 330.000 bezoekers totaal. Daarna domineerde de film Netflix binnen de Nederlandse top­tien na release. De gecombineerde kracht van Dylan’s online community en offline engagement zorgde voor een recordbrekend bereik waarbij bioscoop‑ en streamingkanalen optimaal werden benut.

Bas van Teylingen - idee, ontwikkeling, regisseur en producent, OCC

Project Gio - Van YouTube naar de bioscoop naar streaming - 2019
Project Gio trok ruim 125.000 bezoekers in de bioscoop, mede dankzij Gio Latooy’s fanbase van meer dan 1 miljoen abonnees. De film werd een hit onder jongeren en hield de aandacht vast ver na de bioscooprelease. Ook op streamingplatformen deed Project Gio het opvallend goed, met hoge kijkcijfers en een sterke positie in de Nederlandse VOD-rankings. Dankzij social activatie, behind-the-scenes content en faninteractie groeide de film uit tot een online én offline succes. Een schoolvoorbeeld van hoe creator-invloed en community zorgen voor langdurig bereik en impact.
​
​Bas van Teylingen - idee, ontwikkeling, regisseur en producent, OCC

Influencer marketing meets experience design - 2018
Voor de lancering van de Jaguar I-PACE ontwikkelde OCC een unieke influencer experience. Een mysterieuze brief van ‘Djembe’, een oude hippie uit Ibiza, leidde geselecteerde influencers wekenlang door een verhaal vol opdrachten en persoonlijke reflectie. Alles leidde naar een geheime locatie waar Jaguars klaarstonden voor een privéconcert van Armin van Buuren. Het resultaat: ruim 3,5 miljoen volgers bereikt, talloze stories én een ervaring die diepe indruk maakte. Deze campagne verenigde storytelling, luxe en verrassing en zette Jaguar neer als merk dat je niet alleen ziet, maar beleeft.

​Bas van Teylingen - idee, ontwikkeling en producent, OCC

Bohemian Rhapsody × OCC × LEF - 2019
Voor de home release van Bohemian Rhapsody (2019) organiseerde OCC met LEF en 20th Century Fox een spetterend event vol muziek, energie en content. Bekende influencers als Sterre Koning, Giel Beelen en Romy Monteiro promootten het via de Stamp Stamp Klap Challenge. In samenwerking met Darum liep de gastenlijst razendsnel vol. Het resultaat: 963.139 organische views en een feest dat net zo legendarisch voelde als Queen zelf. De perfecte mix van entertainment, bereik en beleving.

​Bas van Teylingen - idee, ontwikkeling en producent, OCC
© 2013-2024 Bas van Teylingen